Ievadvārdi

Programma

Mākslinieki

Norises vietas

Presei

Par festivālu

Festivāla vēsture

Aina Kalnciema

Atbalstītāji

Kontakti

Karlo Vistoli (Kontrtenors)

 

   Pēc klasiskās ģitāras un klavierspēles studijām Karlo Vistoli (Carlo Vistoli)  2007. gadā sāka vokāli izglītoties kā kontrtenors, sākumā pie Fabrizio Facchini un Michele Andalò, bet vēlāk pie William Matteuzzi un Sonia Prina. Viņš piedalījās arī meistarklasēs pie Monica Bacelli, Romina Basso, Marijana Mijanović un Sara Mingardo. Karlo Vistoli mācījies Girolamo Frescobaldi Konservatorijā Ferrārā (Renesanses un baroka vokāls) kā arī Alma Mater Universitātē Boloņā (kultūras mantojums).

   Karlo bija finālists 2012. gada  Pietro Antonio Cesti baroka vokālajā konkursā Insbrukā un  2013. gada Sakrālās mūzikas konkursā Romā. Viņš ieguva Pirmo godalgu 2012. gada «CletoTomba» konkursā Boloņā; mākslinieks saņēma klausītāju balvu un Farinelli balvu 2012. gada  «Cittàdi Bologna» konkursā; “Primo Palcoscenico” balvu, ko piešķir Bruno Madernas Konservatorija Česēnā (Itālijā); Otro godalgu  2013. gada Francesco Provenzale Baroka vokālajā konkursā Neapolē un Pirmo godalgu 2013. gada  Renatas Tebaldi konkursā (Baroka sadaļā) Sanmarīno.

   Karlo Vistoli debitēja operā ar Burves lomu Pērsela  “Didona un Enejs” (Dido & Aeneas) Česēnā un Ravennā. Operdziedātāja spilgtāko sasniegumu vidū ir Licidas loma Mislivečeka (Mysliveček) operā L’Olimpiade Boloņas  Teatro Comunale; titulloma  Hendeļa  “Tamerlanā” Poznaņā kopā ar ansambli Les Ambassadeurs Alekša Kossenko (Alexis Kossenko) vadībā; “Karalis Arturs”  Rimini, Romā un Boloņā  Luca Giardini vadībā kā arī debija Tolomeo lomā (Jūlijs Cēzars”) Šanhajas Fuoko Operā  (Opera Fuoco) Deivida Sterna (David Stern)  vadībā - pirmajā pilnajā Hendeļa operas iestudējumā Ķīnā.  Viņš dziedāja arī Peritoo partiju Kavalli “Elena” Nantē un  un Rennā ar Leonardo Garsiju Alarkonu (Leonardo García Alarcón). Dziedātāju regulāri aicina piedalīties Poznaņas Baroka festivālā, kur viņš sadarbojas ar ansambli “ Kore”.

    2015. gadā Karlo tika izraudzīts piedalīties Le Jardin des Voix – kolektīva Les Arts Florissants Baroka akadēmijā jauniem profesionāļiem Viljama Kristija (William Christie) un Pola Agnjū (Paul Agnew) vadībā. Ar šo programmu dziedātājs ir apceļojis Franciju, Austrāliju, Japānu, Ķīnu un Maskavu, sniedzis koncertus Ņujorkas Linkolna centrā un Lucernas festivālā. 2015. gada jūnijā  Karlo Vistoli debitēja Ravennas festivālā Adriano Guarnieri jaunajā operā L’amor che move il sole e l’altre stelle, kas tika atkārtota  2016. gadā  Spoleto festivālā dei Due Mondi. Viņš dziedāja Febo partiju (Caldaras Dafne) La Fenice teātrī Venēcijā Stefano Montanar vadībā un Garu (Dido & Aeneas) Turīnas  Teatro Regio Federico Maria Sardelli vadībā.

   2016. gada pavasarī dziedātājs sāka strādāt pie Oto lomas (Hendeļa „Agrippina”) Brisbeinā, par kuru viņam tika piešķirta godalga Helpmann Award; šis uzvedums tapa Getingenes Hendeļa festivālam, kur to diriģēja Erins Heljards  (Erin Helyard) un režisors bija Lorenss Deils (Laurence Dale). Karlo Vistoli dziedāja Arvo Pērta ( Arvo Pärt)  „Stabat Mater” Turīnā un Milānā MITO festivālā ar Mario Brunello. 2016. gada decembrī viņš dziedāja  Hendeļa “Mesijā” ar Viljamu Kristiju Eiropas turnejā (Bādenbādenē, Barselonā, Budapeštā, Londonā, Madridē, Parīzē, Versaļā).

   2017. gadā, Klaudio Monteverdi nāves 450. gadadienā, Karlo dodas plašā turnejā (pa Eiropu – Berlīne, Edinburga, Lucerna, Parīze, Zalcburga, Venēcija; un Ameriku – Čikāga un Ņujorka) ar kolektīvu The English Baroque Soloists un Seru Džonu Eliotu Gardineru (Sir John Eliot Gardiner), dziedot Il ritorno d'Ulisse in patria un Otto lomu darbā  L'incoronazione di Poppea. Viņš piedalījās arī uzvedumā  L'Orfeo Gana lomā kopā ar  Les Arts Florissants un Polu Agnjū Kajennā, Vīnē, Katovicē, Versaļā, Madridē un Parīzē. Šo pašu partiju viņš dzied  ar ansambli  Cappella Mediterranea un Leonardo Garsiju Alarkonu Roterdamā, Briselē un Brigē. Citos Monteverdi mūzikas koncertos mākslinieks dzied  I 7 Peccati Capitali, Kremonā, atkal ar Cappella Mediterranea, Sv. Petronija bazilikā Boloņā, iekļaujot fragmentus no Selva Morale. Decembrī dziedātājs noslēgs 2017. gadu ar Eiropas turneju (Berlīne, Kajenna, Londona, Parīze, Versaļa) ar Les Arts Florissants un Viljamu Kristiju, dziedot Selva Morale.

    2017. gada vasarā Karlo Vistoli piedalījās jaunā  Kavalli  operas “Erismena” iestudējumā, kur dziedāja   Idraspes partiju Ēksanprovansas festivālā  diriģenta  Alarkona vadībā ar viņa ansambli  Cappella Mediterranea, Žana Bellorini (Jean Bellorini) režijā. Šis uzvedums tiks rādīts arī Versaļā un Sendenī.

    2017. gada rudenī mākslinieks koncertē savā dzimtajā pilsētā  Ludžo, Rinaldo Alessandrini Purtimiro festivālā ar ansambli  Abchordis. Pēc tam viņš dodas turnejā pa Ameriku (Bērklija, Bogota, Losandželosa, Sonoma) ar Pērsela operu „Didona un Enejs”, kur dzied Burves lomu, atkal kopā ar ansambli Les Arts Florissants un Viljamu Kristiju.

     2018. gadā mākslinieks dziedās Ruggiero partiju Vivaldi „Orlando furioso”  La Fenice teātrī Venēcijā Diego Fasolis vadībā, un atkal uzstāsies arī Otto lomā  Monteverdi operas  L'incoronazione di Poppea jaunajā uzvedumā (diriģents Viljams Kristijs). Viņš dziedās arī  Artabano partiju Hasses operā „ Artaserse”, ko diriģēs Erins Heljards Pinčgutas kameroperā (Pinchgut Opera) Sidnejā. Citi sezonas spilgtākie momenti būs Hendeļa  „Jephta”  Hannoverē un „Israel in Egypt” Oslo kopā ar  ansambli  Accademia Bizantina.

   Karlo ir veicis skaņdarbu ierakstus tādiem zīmoliem kā Harmonia Mundi, Brilliant, Tactus un Bongiovanni. Viņa pirmais solo disks „Arias for Nicolino” nesen izdots apgādā Arcana:  (Hendeļa, Pergolēzi, Sarro, A. Skarlati), ar ansambli „Talenti Vulcanici della Pietà de' Turchini”, diriģenta Stefano Demičelli (Stefano Demichelli) vadībā. Ar šo programmu viņš uzstājās arī Kvirināla pilī Romā. 

Baha muzikas fonds, Hipokrata iela 35-32, LV-1079, Riga, Latvija, talr.: 29208181, e-pasts: bachfestival@inbox.lv