Ievadvārdi

Programma

Mākslinieki

Norises vietas

Presei

Par festivālu

Festivāla vēsture

Aina Kalnciema

Atbalstītāji

Kontakti

Pratum Integrum

Pratum Integrum (latīniski - “nepļauta pļava” ) ir orķestris, kas atskaņo agrīno mūziku. Šim orķestrim vienīgajam Krievijā ir visas seno instrumentu grupas. Agrīnā mūzika vēl joprojām nav dziļi izpētīta, un Pratum Integrum veido savu repertuāru no kompozīcijām, kas ir pilnīgi nepazīstamas starptautiskajai publikai.

Pratum Integrum instrumenti ir vai nu autentiski (f XVIII-XIX gs.), vai to modernas kopijas. Autentiskais izpildījums, kas tik populārs Rietumeiropā, Krievijā tikpat kā nebija pazīstams līdz 1990ajiem gadiem. Šis stils krasi maina senās mūzikas kompozīcijas – gluži kā pēc restaurācijas, muzikālā glezna parādās tīra no vēlākiem uzslāņojumiem.

Lai koncertzālēs atkal skanētu spožās XVIII gadsimta kompozīcijas, Pratum Integrum aktīvi darbojas izpētes laukā. Un šā darba rezultāti ir unikāli: pirmā krievu simfonija – tika atrasta Maksima Berezovska komponētā Simfonija do mažorā; pirmā opera “Kreonte”, ko sacerēja Dmitrijs Bortņanskis, (tika uzskatīta par zudušu) tika izcelta gaismā no aizmirstības. Tika rekonstruēti daudzi Krievijas un Eiropas komponistu darbi, atskaņota to ārzemju komponistu mūzika, kuri dzīvoja Krievijā XVIII gadsimtā. Pratum Integrum ierakstīja komponista Antona Ferdinada Tīca (Anton Ferdinand Tietz ) monogrāfisko albumu – tas bija izcils vijoļspēles virtuozs, kas baudīja atzinību Katrīnas Lielās galmā.

Orķestra biogrāfija aizsākās 1993. gadā, kad Maskavas Konservatorijā tika izveidots Senās mūzikas ansamblis. Šajā ansamblī pazīstamā pianista un klavesīnista Alekseja Ļubimova vadībā savā laikā spēlējuši gandrīz visi Pratum Integrum mūziķi. 2001. gadā viņi apvienojās grupā ar nosaukumu “Musica Antiqua Sankt-Petersburg” un sniedza virkni senās mūzikas koncertu Maskavā un Pēterburgā. Šā projekta panākumiem bija divi svarīgi rezultāti – pirmkārt, mūziķi sajutās kā vienots orķestris, kas bija gatavs regulārai koncertēšanai, un otrkārt, viņi bija piesaistījuši publikas uzmanību un sākuši sadarbību ar britu Essential Music Company. Ar Essential Music atbalstu 2003. gadā tika nodibināts jauns profesionāls orķestris Pratum Integrum (mākslinieciskais vadītājs – Pāvels Serbins). Pratum Integrum vadošie mūziķi turpina arī solo karjeru autentiskos ansambļos – A la Russe, Musica Petropolitana.

“Jaunais Maskavas orķestris Pratum Integrum strauji izvirzās līderos autentiskā izpildījuma jomā. Šā orķestra mūziķi ir īsti meistari. It īpaši tas sakāms par stīgu instrumentu grupu – tā izklausās ārkārtīgi jauneklīga un izaicinoša. Pratum Integrum muzicē viesulim līdzīgā tempā un tādā emocionālās koncentrācijas pakāpē, kas tālu pārspēj akadēmiskā meinstrīma robežas.” – Pēteris Pospelovs, laikraksts “Vedomosti”.

Pratum Integrum muzicē bez diriģenta vai arī viesdiriģentu vadībā. 2003./2004. gada sezonā orķestris (un Maskavas publika) guva lielu baudījumu, koncertējot ar pasaulslaveniem mūziķiem– Sigizwald Kuijken (Beļģija), Trevor Pinnock (Lielbritānija), senās mūzikas ansambli "Bergen Barokk" (Norvēģija) un "Il Gardellino" (Beļģija).
Kopš 2003. gada Pratum Integrum ieraksta XVIII gadsimta komponistu skaņdarbus ekskluzīvi ar Caro Mitis zīmolu.

 

“Dienvidu gars”

Orķestra “Pratum Integrum” solisti (Maskava)
Dmitrijs Sinkovskis (baroka vijole)
Pāvels Serbins (baroka čells)
&
Olga Watts (klavesīns, Vācija)

Programma:

Luidži Madoniss (1690-1770)
Sonāte mi minorā  no "12 simfonijas vijolei un basso continuo"
Adagio - Allegro - Sarabanda - Adagio - Presto - Allegro


Antonio Vivaldi (1785-1741)
Sonāte la minorā čellam un basso continuo RV 44
Largo-Allegro-Adagio-Allegro


Maksims Berezovskis (1740. g.sākums -1777)
Sonāte do mažorā vijolei un basso continuo
Allegro. Grave. Menuetto con 6 variazione


Starpbrīdis


Džovanni Verokai (1700-1745)
Sonāte re minorā vijolei un basso continuo
Andante- Allegro- Adagio- Menuet non Presto


Frančesko Alborea (1661-1739)
Sonāte do mažorā čellam un  basso continuo
Presto-Adagio-Presto-Adagio
Allegro.Lagro.Vivace.


Vinčenco Manfredini (1737 – 1799)
Sonāte re minorā klavesīna solo


Džovanni Benedetto Platti (1697-1763)
Trio si mažorā vijolei, violoncello obligato un basso continuo
Cantabile-Vivace-Sicilianna. Alla Breve.

Itāļu continuo sonātēm bija nozīmīga loma ne vien Francijā, Vācijā, Nīderlandē, Beļģijā un Luksemburgā, bet arī Krievijā.   Vairāki itāļu virtuozi, piemēram, Madoniss un Verokai ieradās Krievijas Impērijas galmā, lai tur kalpotu un komponētu mūziku.  Vairāki desmiti šo sacerējumu ir saglabājušies līdz mūsdienām. Šajā programmā mēs vēlamies atskaņot klausītājiem un ļaut viņiem salīdzināt skaņdarbus vijolei, kas bija paredzēti Eiropas un Krievijas publikai.  
 


Atpakaļ

Baha muzikas fonds, Hipokrata iela 35-32, LV-1079, Riga, Latvija, talr.: 29208181, e-pasts: bachfestival@inbox.lv