Ievadvārdi

Programma

Mākslinieki

Norises vietas

Presei

Par festivālu

Festivāla vēsture

Aina Kalnciema

Atbalstītāji

Kontakti

Stefano Baljano (Stefano Bagliano)

koem un bogliano

Flautists un diriģents Stefano Baljano (blokflauta/flauto dolce) pēdējā laikā gūst aizvien lielāku atzinību starptautiskā mērogā. Mūziķis ir pabeidzis Pollini konservatoriju Padujā un specializējies pie tādiem māksliniekiem kā Frans Bruggen, Kees Boeke, Walter Van Hauwe un Pedro Memelsdorff blokflautas un senās mūzikas meistarībā, un pie Fabrizio Dorsi orķestra diriģēšanā, iegūstot pirmās godalgas vairākos nacionāla mēroga konkursos. Stefano Baljano ir sācis intensīvu koncertdarbību, izraisot starptautiski slaveno flautistu Fransa Bruggena un Valtera Van Hauves apbrīnu: viņš kā solists uzstājies vairāk nekā 600 koncertos prestižos festivālos un organizācijās visā Eiropā, ASV, Āzijā un Izraēlā - Ņujorkas Kārnegiholā, Maskavas konservatorijā, Minhenes Gasteig, Ļubļanas Starptautiskajā festivālā, Florences Amici della Musica, Milānas Società del Quartetto di Milano/Musica e Poesia a San Maurizio, koncertos Palazzo Venezia Romā, kurus translēja Itālijas Radio Rai 3, Engadiner Konzertwochen, Itāļu kultūras institūtos Losandželosā un Ņujorkā, Sounding Jerusalem festivālā, Sagra Musicale Malatestiana Emīlijas-Romanjas festivālā – vienmēr ar nemainīgi lieliem panākumiem.

Kā diriģents ar savu baroka orķestri Collegium Pro Musica viņš muzicējis ar slaveniem dziedātājiem: Emma Kirkby, Roberta Invernizzi, Catherine King. Savukārt kā orķestra solists Stefano Baljano uzstājies tādu diriģentu vadībā kā A. Curtis, R. Barshai, A. Nanut, G. Garbarino, L. Piovano, V. Bulakov un kopā ar mūziķu kolektīviem Mainzer Kammerorchester, Milānas Solisti della Scala, Maskavas kamerorķestri, Academia Montis Regalis, Padujas L'Arte dell'Arco, Nicas Ensemble Baroque, Maķedonijas Filharmonijas orķestri, Parmas Toskanīni orķestri, Veronas Accademia I Filarmonici, Campania kamerorķestri; viņš atskaņojis kamermūziku kopā ar M. Huggett, B. Van Asperen, O. Dantone, V. Ghielmi, S. Azzolini, H. Bouman, C. Chiarappa, F. Guglielmo, L. Duftschmid, E. Bronzi, C. Astronio, F. Nicolosi, A. Coen, G. Tabacco, Sonatori della Gioiosa Marca, L’Astrèe.

Baljāno ir ansambļa Collegium Pro Musica dibinātājs un vadītājs un kopā ar šo kolektīvu veicis daudzus ierakstus (16 no tiem kā solists, ieskaņojot Telemana, Vivaldi, Fjorencas, Baha, Marčello, Barbellas, Merula, Stradellas, Graupnera, Faša u.c. komponistu skaņdarbus) ar tādiem zīmoliem kā Brilliant, Stradivarius, Dynamic, Nuova Era, Tactus, ASV Gaudeamus un Velut Luna, par kuriem saņēmis sajūsmas pilnas atsauksmes no Eiropas un Amerikas kritiķiem (Early Music, Fanfare, Diapason, Amadeus, American Record Guide, Classic Heute, CD Classica, Répertoire, Scherzo, American Recorder, Fono Forum u.c.). Jaunākais kompaktdisks iznācis ar firmas Stradivarius zīmolu un tajā iekļauti Vivaldi Koncerti Opus 10 blokflautai un stīgu instrumentiem. Daži ieraksti iznākuši kā bezmaksas kompaktdiski Itālijas ievērojamāko mūzikas žurnālu pielikumos: CD Classics, Orfeo un prestižajā AMADEUS.

Stefano Baljano ir mākslinieciskais vadītājs Starptautiskajam kamermūzikas festivālam Le Vie del Barocc ’ Dženovā, Turīnā un Savonā, kā arī konsultants un loceklis Musica di Corte Kampobaso.

Baljāno bija žūrijas loceklis 2006. gada Zinetti Starptautiskajā Kamermūzikas konkursā Veronā un 2009. gada ERTA Itālijas blokflautistu konkursā Padujā. Viņš darbojas arī kā mākslinieciskais vadītājs Dženovas Starptautiskās blokflautistu nedēļas mūzikas kursos.

Mākslinieks vadījis vairākus kursus un meistarklases dažādās organizācijās: Maskavas Gņesinu institūtā, BRS Bostonas Blokflautistu biedrībā, Porto konservatorijā (Portugāle), Société Valaisanne de la Flute Sion (Šveice), Accademia Europea di Musica Antica Bolzano, kā arī Turīnas, Dženovas, Bari, Kampobaso un Konsencas konservatorijās.

Stefano Baljano ir blokflautas profesors Stefani konservatorijā Kastelfranko Veneto-Treviso un baroka kamermūzikas profesors Turīnas konservatorijā. Māksliniekam ir arī pabeigta juridiskā izglītība.

Andrea Koens (Andrea Coen)

Klavesīnists Andrea Koens (dz. 1960. gadā Romā, Itālijā) pabeidza muzikoloģijas nodaļu La Sapienza universitātē (Roma) ar zinātnisko pētījumu par Domeniko Čimarozas sen aizmirstiem, nepublicētiem skaņdarbiem taustiņinstrumentiem. Mūziķis saņēma zinātnisko grādu klavesīna spēlē Londonas Karaliskajā Mūzikas koledžā, kuras asociētais mūziķis viņš ir kopš 1987. gada. Pēc zinātniskās darbības un studiju perioda, pētot renesanses, baroka un klasiskās atskaņošanas tehnikas kopā ar tādiem atzītiem mūziķiem kā Ton Koopman, Daniel Chorzempa, Alan Curtis, David Collyer, Glenn Wilson un Emilia Fadini, Andrea Koens sāka intensīvu koncertdarbību Itālijā, Eiropā un ASV, muzicējot kā klavesīna, ērģeļu un klavieru solists un dažādos kamermūzikas un vokālajos ansambļos. Viņa paveikto darbu klāstā ir pirmais pilnīgais kritiskais D. Čimarozas darbu izdevums taustiņinstrumentiem Sonātes un divi Klavieru seksteti, kā arī Intavolatura di Ancona (1644). Pašlaik A. Koens ir zinātniskās komisijas loceklis 18. gs. angļu komponista Muzio Klementi darbu izdevumam Opera Omnia, darbojas 19. gs. instrumentālās mūzikas žurnāla Ad Parnassum padomē un strādā pie pirmā kritiskā B. Marčello L’estro poetico-armonico izdevuma (izdevniecība Brepols, Beļģija).

1991.-1992. gada koncertu sezonā pirmoreiz mūsdienās tika atskaņots Koena kritiski izrediģētais G. B. Martini Don Chisciotte (Dons Kihots). A. Koens regulāri sadarbojas ar tādiem māksliniekiem kā Christopher Hogwood, Monica Huggett, Aris Christofellis, kā arī kolektīviem Ensemble Seicentonovecento (Roma) un L'Arte dell'arco (Paduja). 1992. gadā viņam tika uzticētā atbildība par instrumentālo daļu, klavesīnistu un ērģelnieku Pirmajā senās mūzikas festivālā, kas notika Romas Operas teātrī un atnesa viņam ļoti nozīmīgo balvu “Zelta atslēga” par nopelniem mākslā. Pēdējā laikā mūziķis piedalījies kā solists tādos notikumos kā Festival de St. Cerè (Francijā), Festival Ciudad de Granada, Hochschule (Cīrihē), I Pomeriggi musicali di Milano, Bratislavas festivālā, Accademia B. Cristofori Florencē, nesen restaurētā 1790. gada Rosenbergera pianīna iesvētīšanas koncertā Frīburgas Universitātē (Šveice), 12. Starptautiskajā 19. gs. mūzikas bjennāles konferencē (Līdsa, LB), UCLA – Kalifornijas Universitātē (Losandželosa). Mūziķis darbojas arī Neapoles fonda Le Colonne del Decumano”zinātniskajā agrīnās mūzikas pētniecības komisijā.

Andrea Koens kopš 1986. gada ir bijis mūzikas konsultants Itālijas raidorganizācijā RAI-Radiotelevisione Italiana, kā arī Vatikāna raidorganizācijā Radio Vaticana un Stream TV. Viņš māca klavierspēli Romas Sv. Cecīlijas konservatorijā un klavesīna spēli Akvilas Valsts konservatorijā, kā arī ir pirmais ērģelnieks Svētā Jēkaba bazilikā Romā.

Viņa solo ieraksti iznākuši ar tādiem zīmoliem kā Stradivarius, Dynamic, EMI (kopā ar Aris Christofellis), Deutsche Harmonia Mundi (ar Christopher Hogwood un L'Arte dell'Arco), Denon (ar I Solisti Italiani), Musicaimmagine Records (ar Ensemble Seicentonovecento) un Bongiovanni. 2001. gadā viņš darbojās kā žūrijas loceklis starptautiskajā konkursā Premio Bonporti (Rovereto) kopā ar Bart Kuijken, Chiara Banchini un Gustav Leonhart. 2007. gadā Andrea Koenu ielūdza profesors Plantinga Jēlas universitātē un profesors Bilsons Kornella universitātē (ASV) sniegt solo priekšnesumu Grand Tour a rébour: from Florence to Shillelah.

Baha muzikas fonds, Hipokrata iela 35-32, LV-1079, Riga, Latvija, talr.: 29208181, e-pasts: bachfestival@inbox.lv