Ievadvārdi

Programma

Mākslinieki

Norises vietas

Presei

Par festivālu

Festivāla vēsture

Aina Kalnciema

Atbalstītāji

Kontakti

Anima Eterna, orķestris

 

Anima Eterna

Orķestris Anima Eterna Brugge (Beļģija) ir uzticīgu, kaislīgu un ar lielu profesionālismu apveltītu mūziķu kolektīvs, kuri, iekļaujoties precīzās atsevišķo projektu robežās, mēģina rast visinteresantāko interpretāciju mūsu muzikālajam mantojumam. Animas repertuārs sniedzas no Monteverdi līdz Geršvinam. Orķestris ir jaunatklājējs  19. un 20. gadsimta mūzikas vēsturiskajā interpretācijā.
Piecas līdz astoņas reizes gadā Anima Eterna Brugge mūziķi sapulcējas, lai noņemtu plīvuru kādam mūzikas vēstures darbam. Pētījumi, pietāte pret oriģinālo kompozīciju, vēsturiskie instrumenti un katra atsevišķā mūziķa atdeve skaņdarbam ir Animas darba metodes pamatā. No šiem komponentiem orķestris veido savu zīmolu: dzidru, caurspīdīgu skanējumu, kas ļauj klausītājam atpazīt orķestri jau no pirmajiem mirkļiem.
Anima aktīvi piedalās mūzikas mantojuma saglabāšanā, rūpējoties, lai mūziķu prasme tiek nodota nākamajai paaudzei, kā arī organizējot un/vai atbalstot jauno mūziķu izglītības iniciatīvas.  Anima pēta mūzikas pagātni, spēlē to šodien, lai šo mūziku dzīvu nodotu nākotnei.
Orķestri Anima Eterna Brugge dibinājis Joss van Immersels 1978. gadā, un tā mājas ir Brigē. Atkarībā no repertuāra, kolektīvā spēlē 70 – 80 mūziķi.
Anima no jauna pārrada seno (un ne tik seno) mūziku, lai to maksimāli pietuvinātu komponista sākotnējai iecerei. Apvienojot pētniecību ar aizrautīgu muzicēšanu, orķestris ir no jauna atklājis daudzas klasiskās mūzikas pērles, no Mocarta klavierkoncertiem līdz Štrausa valšiem un Ravēla Bolero.
Izpētes fāzē, kas ir katra projekta sākums, mūziķi meklē, kādi instrumenti iedvesmojuši komponistu un kā tie varējuši skanēt. Turklāt tiek pētītas tādas mainīgas lietas, kā tehnika, tonis, temps un orķestra līdzsvars, kā arī citi parametri: piemēram, zāles akustika, kur darbs tika atskaņots pirmo reizi vai vēlāk.
Kamēr šis pētnieciskais aspekts nosaka orķestra pieejas būtību skaņdarbam, tikpat svarīgs (ja ne svarīgāks) faktors ir zinātkāre, kaislība un mūziķu ārkārtīgā atdeve, kuri visi ir atzīti speciālisti savā jomā.



Programmā:


Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788)

Zwei Sinfonien (Hamburg 1773):
Sinfonie nr. 2 B-Dur; Wq.182/2
11’      Str: 33211                              

Sinfonie nr. 4 A Dur; Wq 182/4
13’      Str: 33211

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
Konzert in B für Fagott und Orchester

Fagott, Jane Gower
18’      0201/2000/-/str33211
 
Starpbrīdis

Josef Haydn (1732-1809)
Sinfonie nr 57 D Dur (Esterhazy 1774)
24‘      0201/2000/-/str(33211)

Baha muzikas fonds, Hipokrata iela 35-32, LV-1079, Riga, Latvija, talr.: 29208181, e-pasts: bachfestival@inbox.lv