Ievadvārdi

Programma

Mākslinieki

Norises vietas

Presei

Par festivālu

Festivāla vēsture

Aina Kalnciema

Atbalstītāji

Kontakti

Le Concert des Nations


  Le Concert des Nations Iedvesmojoties no Fransuā Kuperēna (François Couperin) gadsimtiem veca, Apgaismības laikmetā radīta skaņdarba Les Nations, kurā atspoguļojas dažādu „gaumju” saplūsme un cerība uz artistisku Eiropu, kolektīvs Le Concert des Nations tika nodibināts 1989. gadā Žordi Savalla (Jordi Savall) vadībā. Kolektīvs radās, gatavojoties  M.A. Šarpentjē (Charpentier) skaņdarba Canticum Beatae Virgine atskaņošanai un atbildot uz nepieciešamību pēc orķestra, kas spēlē senus instrumentus un var izpildīt baroka un romantisma laikmeta (1600. – 1850.) simfonisko repertuāru. Le Concert des Nations ir pirmais šāda veida orķestris, kas apvieno izcilus oriģinālu instrumentu spēlētājus galvenokārt no latīņu valstīm (Spānija, Latīņamerika, Itālija, Portugāle, Francija u.c.) neatraidot arī citu zemju pārstāvjus. Laika gaitā, pateicoties saviem ierakstiem un koncertiem pasaules ievērojamākās vietās un agrīnās mūzikas festivālos, viņi iekarojuši vietu starp visizsmalcinātākajiem seno instrumentu orķestriem, kas spēj atskaņot plašu un daudzveidīgu repertuāru, sākot no visagrīnākajiem skaņdarbiem orķestrim (L’Orhestre de Louis XIII, 1600. – 1650.) līdz romantisma laikmeta meistaru sacerējumiem, ietverot galvenos baroka un klasicisma perioda komponistus.
   Orķestra misija nest skatītājiem vēsturiskā repertuāra augstas kvalitātes interpretāciju, kas vienlaicīgi ir gan vēsturiski precīza, gan mūsdienīgi vitāla, parādījās jau tā pirmajos ierakstos: Šarpentjē, J.S.Bahs, Haidns, Mocarts, Hendelis, Marē, Arriaga, Bēthovens, Pērsels, Dumanuā, Lulli un Bibers. Jaunāko ierakstu vidū, kas iznākuši ar Žordi Savalla personisko, daudzkārt apbalvoto zīmolu ALIA VOX, ir J.S. Baha, Vivaldi, Bokerini un Mocarta darbi.
Ar Martina i Solera darbu Una Cosa Rara orķestris Le Concert des Nations 1992. gadā debitēja opermūzikā un turpināja šo darbu ar Monteverdi Orfeo (pirmo reizi – 1993. gadā, un pēc tam 1999., 2001, 2002. un 2007. gadā tādos operas namos kā Barselonas Gran Teatre del Liceu, Madrides Teatro Real, Vīnes Beaune, Briseles Metz un Bordo). 1995. gadā Salamankā tika uzvesta vēl viena Martina i Solera opera Il Burbero di Buon Cuore pēc Kalderona lugas, kas koncerta versijā tika izrādīta arī Barselonā un Vīnē.  Orķestra jaunākie darbi ir Vivaldi Farnace, kas vispirms tika izrādīts Madrides Teatro de la Zarzuela (2001), bet pēc tam Bordo (2003.), Vīnē (2005.) un Parīzē (2007.), kā arī izdots CD formātā firmā ALIA VOX. Iepriekš minētā Monteverdi opera Orfeo tika ierakstīta kompaktdiskā BBC/Opus Arte (2002.) Orķestris 2007. gadā ierakstījis arī F.J. Haidna Die sieben letzten Worte unseres Erlösers am Kreuze sadarbībā ar Element Productions un ALIA VOX. Visjaunākais Le Concert des Nations ieraksts ir Le Concert Spirituel au temps de Louis XV (2010.) un Jean-Philippe Rameau L’Orchestre de Louis XV. Suites d’Orchestre (2011.).

Programmā:


Johann Sebastian Bach (1685-1750)
The Musical Offering - BWV 1079

Regis Iussu Cantio Et Reliqua Canonica Arte Resoluta
Thematis Regii Elaborationes Canonicae

Thema Regium

Ricercar a 3

Canon perpetuus super Thema Regium (7)
Canon 2 a 2, Violini in unisono
Canon 1 a 2 "cancrizans"
Canon 3 a 2, per motum contrarium

Ricercar a 6

Canon 4, per Augmentationem, Contrario Motu (A)

Sonata sopr’Il Soggetto Reale
Largo - Allegro - Andante - Allegro
 
Canon 9 a 2, Quaerendo invenietis A
Canon 5 a 2, per Tonos ‘Ascendenteque Modulatione ascendat Gloria Regis’
Canon 9 a 2, Quaerendo invenietis B

Fuga canonica in Epidiapente (6)
Canon 4, per Augmentationem, Contrario Motu (B)
Canon perpetuus (8)
Canon a 4 (10)

Ricercar a 6 (Version Ensemble)

Baha muzikas fonds, Hipokrata iela 35-32, LV-1079, Riga, Latvija, talr.: 29208181, e-pasts: bachfestival@inbox.lv