Ievadvārdi

Programma

Mākslinieki

Norises vietas

Presei

Par festivālu

Festivāla vēsture

Aina Kalnciema

Atbalstītāji

Kontakti

Marija Kristīna Kīra (Maria Cristina Kiehr) (soprāns)

Maria Cristina KiehrDzimusi Tandilā, Argentīnā
Argentīniešu soprāns Marija Kristīna Kīra, kas dzimusi dāņu izcelsmes ģimenē, savu pirmo muzikālo izglītību ieguva Argentīnā. Bērnībā viņa mācījās vijoļspēli Tandilas pilsētā Argentīnā, bet septiņpadsmit  gadu vecumā atklājās, ka viņai ir maigs, neparasts soprāna balss tembrs un mīlestība uz Baroka mūziku. Šie atklājumi nesa sev līdzi straujas pārmaiņas – tikai gadu pēc dziedāšanas stundu uzsākšanas, 1983. gadā, viņa devās uz Eiropu, lai mācītos mūzikas augstskolā, kura ir līdere kustībā par agrīnās mūzikas autentisku interpretāciju -  Schola Cantorum Basiliensis – pie  René Jacobs. Vēlāk viņa stāstīja: "Viņš ir mūziķis, kuram ir bijis vislielākais iespaids uz mani.” Vienlaikus Marija apmeklēja arī vokālās tehnikas nodarbības pie Evas Krasnai.

Marija Kristīna Kīra ir Eiropas mēroga māksliniece, bet viņas mājas ir Šveicē. Viņa ir precējusies ar čellistu Orlando Toileru (Theuler). No Bāzeles māksliniece dodas sniegt koncertus daudzās valstīs vislabāko diriģentu vadībā. Šodien viņa ir viena no vadošajām vokālistēm Baroka mūzikas jomā un ir uzstājusies ar koncertiem visā pasaulē, kā arī veikusi ierakstus kopā ar slaveniem diriģentiem, tādiem kā René Jacobs, Jordi Savall, Nikolaus Harnoncourt, Philippe Herreweghe, Frans Brüggen, Gustav Leonhardt, Konrad Junghänel, kā arī ar orķestriem un ansambļiem, kas specializējas Baroka skaņdarbu interpretācijā: Concerto Vocale Leipzig, La Fenice, Cantus Cölln, Ensemble Vocal Européen, Hespèrion XX, Elyma, Nederlands Kamerkoor, Concerto Köln, Ensemble 415, utt.

Marija Kristīna Kīra īpaši iedziļinājusies agrīnajā baroka mūzikā. Viņa ir līdzdibinātāja tādiem ansambļiem kā "La Colombina", "Daedalus" un "Concerto Soave". Kopš savas karjeras sākuma Mariju saistīja iespēja kā dziedātājai iekļauties citu dziedātāju un mūziķu vidū polifoniskā harmonijā. Vēlāk viņas darbībā iestājās cits posms un viņa aizvien vairāk pievērsās solistes karjerai.

1988. gadā Marija Kristīna Insbrukā debitēja operā - Kavalli Giasone René Jacobs vadībā, pie kura viņa ir dziedājusi arī L'Incoronazione di Poppea, Orontea, un Dido and Aeneas (Persels), kā arī Dafne (Gagliano), L'Orfeo (Monteverdi) un Il ritorno d'Ulisse in patria (Monteverdi) Gabriela Garrido vadībā, titullomu  Dorillo in Tempe (Antonio Vivaldi) , ko diriģēja Gilberts Bezzina, un Il schiavo di sua moglie (Provenzale) Toni Florio vadībā. Dziedātājas operu repertuārā ir arī komponista Georga Filipa Telemanna (Georg Philipp Telemann) (Orpheus), Blova (Blow) (Venus y Adonis), Gluka (Glück) (Orphée et Euridice), Cesti (L’Orontea), un Haidna (Haydn) (Orlando Palladino) darbi; lielāko daļu no tiem māksliniece ir ierakstījusi.

Marija Kristīna Kīra dziedāja Marijas Magdalēnas partiju Antonio Caldaras oratorijā Maddalena ai piedi di Cristo un piedalījās Monteverdi Vespro della Beata Vergine ierakstā, abus darbus veicot René Jacobs vadībā, un saņemot par tiem vispārēju atzinību.

Viens no pierādījumiem šai jaunajai karjerai ir brīnišķīgs kompaktdisks ar Monteverdi motetēm "Pianto della Madonna." Mākslinieces jaunākais CD, kopā ar tiem pašiem mūziķiem, ir veltīts sicīliešu agrīnā baroka komponista Sigismondo D'India daiļradei.


Baha muzikas fonds, Hipokrata iela 35-32, LV-1079, Riga, Latvija, talr.: 29208181, e-pasts: bachfestival@inbox.lv