Ievadvārdi

Programma

Mākslinieki

Norises vietas

Presei

Par festivālu

Festivāla vēsture

Aina Kalnciema

Atbalstītāji

Kontakti

Šunske Sato (Shunske Sato): vijole, baroka vijole


Shunske SatoŠunske Sato dzimis Tokijā, 1984. gadā. Viņš aktīvi koncertē , spēlējot gan moderno, gan baroka vijoli un ir viens no savas paaudzes atzītākajiem un daudzpusīgākajiem mūziķiem.
Kā baroka vijolnieks, Šunske ir koncertmeistars gan ansamblim Concerto Köln, gan Nīderlandes Baha biedrībai, un ir uzstājies kā solists kopā ar  Orchestra Libera Classica Japānā, Berliner Lautten Compagney, un 2011. gadā atskaņoja  Paganīni Otro vijoļkoncertu uz vēsturiskajiem instrumentiem kopā ar Senās mūzikas akadēmiju.  Kamermūzikai Šunskes daiļradē ir pastāvīga vieta, un viņš to spēlē ar saviem partneriem Christine Schornsheim, Hidemi Suzuki un Richard Egarr.  Kopš  2013. gada rudens Šunske pasniedz baroka vijoles spēli Amsterdamas Konservatorijā.
Kā modernās vijoles solists Šunske ir uzstājies ar visiem nozīmīgākajiem Japānas orķestriem, kā arī ar vadošiem orķestriem Eiropā, tai skaitā – ar Deutsche Oper Berlin, Bavarian Radio Philharmonic, Orchestre Philharmonique de Radio France un Krievijas Valsts filharmonijas orķestri.  Kopš savas debijas Amerikā ar Filadelfijas orķestri 10 gadu vecumā, viņš spēlējis ar izciliem ASV orķestriem – Baltimoras Simfonisko orķestri, Nacionālo simfonisko orķestri un Sietlas Simfonisko orķestri.   
Šunske kļuvis vēl pazīstamāks kā baroka vijolnieks pēc otrās godalgas un klausītāju godalgas izcīnīšanas 17. Starptautiskajā Baha konkursā Leipcigā 2010. gadā. Viņš saņēmis arī citas balvas:   Idemitsu Godalgu (tā tiek piešķirta prominentiem, starptautiski aktīviem japāņu mūziķiem) un balvu S & R Washington Award.
Šunske ir izveidojis plašu diskogrāfiju, kurā ir  Eugène Ysaÿe's Sešas sonātes vijoles solo, Edvarda Grīga visas sonātes vijolei un klavierēm – par šo veikumu mākslinieks saņēma Japānas Kultūras aģentūras Lielo balvu, un pavisam nesen -  Telemana 12 fantāzijas vijoles solo.  Turklāt Šunske ir pirmais vijolnieks, kas jebkad ir ierakstījis Nikolo Paganīni Divdesmit četras kaprīzes vijoles solo (Japānas zīmolam Universal Classics, 2009.g.), izmantojot savas vēsturiskās zināšanas un vijoli ar ketguta stīgām un vēsturisko lociņu.
Šunske sāka mācīties spēlēt vijoli divu gadu vecumā.  Pēc vēl diviem gadiem viņš ar ģimeni emigrēja uz Ameriku, mācījās pie izcilā vijolnieka Chin Kim, bet vēlāk - pie  Dorothy DeLay un Masao Kawasaki  Ņujorkas Juilliard School.  2003. gadā Šunske pārcēlās uz Parīzi un turpināja modernās vijoļspēles studijas pie Gérard Poulet, bet kopš  2009. gada viņš dzīvo Minhenē un studē baroka vijoļspēli pie Mary Utiger Minhenes Mūzikas un teātra augstskolā.

Baha muzikas fonds, Hipokrata iela 35-32, LV-1079, Riga, Latvija, talr.: 29208181, e-pasts: bachfestival@inbox.lv