Ievadvārdi

Programma

Mākslinieki

Norises vietas

Presei

Par festivālu

Festivāla vēsture

Aina Kalnciema

Atbalstītāji

Kontakti

Freiburgas Baroka orķestris

Programmā: 4 J. S. Baha svītas orķestrim

FBO


Freiburgas Baroka orķestris (FBO) rekordīsā laikā pacēlies slavas un panākumu virsotnē. Viņu koncertu vietas vien parāda, ka FBO jau sen kā atstājis „vecās mūzikas” nišu un iekarojis pozīcijas vispopulārāko pasaules kamerorķestru vidū.

FBO mūziķu līksmi aizraujošie priekšnesumi pierāda, ka ar dažādu laikmetu instrumentiem atskaņota mūzika var būt ne vien atbilstoša visaugstākajām profesionālajām prasībām, bet, ka tā var arī sagādāt prieku pašam izpildītājam.

Savā atsauksmē par viņu jauno kompaktdisku Vivaldi „Četri gadalaiki” kritiķis atzīmēja, ka ansambļa izpildījumā maz kas atlicis no tā, ko varētu saukt par vecu. „Tas ir tīrs avangards,” viņš rakstīja.

Viņi ir palikuši uzticīgi savam sākotnējam nodomam demokrātiski sadarboties, jo ir pārliecināti, ka šī viņiem ir visatbilstošākā forma gan mākslinieciski, gan organizatoriski. Viņu lēmums uzstāties bez diriģenta – pat agrīnā romantisma perioda simfoniskajās programmās – ir gluži apzināts, tā atdzīvinot tradīciju, kas tika piekopta līdz pat 19. gadsimtam.

Orķestra situācija ir unikāla tajā ziņā, ka tas var savās rindās atrast izpildītājus pat visgrūtākajām solo partijām. Tas pierāda ne vien katra mūziķa augsto profesionālismu, bet arī FBO priekšrocību tajā ziņā, ka virtuozās solo partijas netiek pavadītas ar vienkāršu Tutti, bet, kā bija vispārpieņemts 17. un 18. gadsimtā, tās ir apzināti iepludinātas kopējā ansamblī.

FBO

Vēsture

1987. gadā FBO atskaņoja pirmo no saviem koncertiem, kuru skaits nu jau sasniedzis sešus simtus. Nākošajā gadā viņu Berlīnes Filharmonijā sniegtais koncerts saņēma lielas uzslavas, un orķestris iekaroja atzinību valsts mērogā, bet 1989. gadā sākās viņu starptautiskā koncertdarbība ar uzstāšanos Amsterdamā. 1995. gadā FBO „atklāja” Ameriku. Tagad puse no visiem viņu koncertiem notiek ārzemēs.

Savu pirmo diriģentu Tomasu Hengelbroku (Thomas Hengelbrock)mūziķi atrada paši savā vidū. Viņš tajā laikā bija orķestra vadītājs, bet kopš 1990. gada, kad iznāca pirmais no ansambļa 20 kompaktdiskiem, viņš sāka sekmīgi rīkoties ar diriģenta zizli, un līdz 1997. gadam sasaistījās ar orķestri kā tā mākslinieciskais vadītājs kopā ar Gotfrīdu fon der Golcu (Gottfried von der Goltz). Pēc tam, kad par vienīgo māksliniecisko vadītāju kļuva fon der Golcs, iezīmējās jauns posms ne vien ar sensacionālu CD producēšanu, kā, piemēram, „Četri gadalaiki,” bet arī ar orķestra abonementu ciklu dzimtās Freiburgas koncertzālē. Vairāk nekā 1200 abonementu īpašnieku saraksts ir izcili labs pierādījums orķestra darba veiksmīgajai plānošanai un liecina cik pārsteidzoši populārs FBO ir klausītāju vidū.

Uz šiem stabilajiem pamatiem turpinājās tālāka izaugsme. 1999./2000. sezona tika atklāta ar diviem jauniem FBO abonementu cikliem, vienu Štutgartes Liederhalle un otru – Berlīnes Filharmonijā.

Atpakaļ

Baha muzikas fonds, Hipokrata iela 35-32, LV-1079, Riga, Latvija, talr.: 29208181, e-pasts: bachfestival@inbox.lv