Ievadvārdi

Programma

Mākslinieki

Norises vietas

Presei

Par festivālu

Festivāla vēsture

Aina Kalnciema

Atbalstītāji

Kontakti

Mala Punica

19. marts plkst. 19,00 Melngalvju nama Svētku zāle

Programmā: 2007. gadā izdotā albūma Faventina repertuārs

Mala Punica

Vokāli instrumentālais ansamblis Mala Punica, kura dibinātājs un vadītājs no 1987. gada ir Pedro Memelsdorfs (Pedro Memelsdorff), izpilda Eiropas Ars Nova repertuāru, sākot ar monodisko un polifonisko liriku un beidzot ar krāšņākajām svētku un liturģiskajām formām: no Filipa de Vitrī (Philipe de Vitry) motetēm franču Ars subtilior stilā un no pirmajiem madrigāliem līdz pat itāļu Trečento lielo polifonistu pēdējām paaudzēm, kurām pieder Jakopo no Boloņas (Jacopo da Bologna), Frančesko Landīni (Francesco Landini), Antonio Dzakara no Teramo (Antonio Zakara da Teramo), Mateo no Perudžas (Matteo da Perugia), Paolo no Florences (Paolo da Firenze) un Johaness Čikonija (Johannes Ciconia) u.c.

Ansambļa izpildījums balstās uz tā dalībnieku pētījumiem muzikoloģijā (tie tiek publicēti īpašos  preses izdevumos), un ansamblis bieži sniedz novatorisku repertuāra interpretāciju, izmantojot jaunas instrumentālās un vokālās tehnikas, neparastu daudzveidību kontrapunkta improvizācijā, nošu īsinājumu, retorisko introspekciju un teatralitāti.

No 1993. gada līdz 2007. gadam ansamblis Mala Punica ir izdevis astoņus kompaktdiskus: trīs ir nākuši klajā izdevniecībā Arcana, trīs - Erato-Warner, viens - Harmonia Mundi France, un vēl viens iznācis pavisam nesen izdevniecībā Nalve, ar kuru grupa noslēdza ekskluzīvu līgumu 2006. gadā. Ierakstu nosaukumi ir Ars Subtilis Ytalica, D'Amor ragionando, En attendant, Missa cantilena, Hélas Avril, Sidus preclarum, Narcisso speculando, Faventina.

Visi ieraksti ir guvuši neparasti lielu publikas atzinību un ir saņēmuši vairāk nekā trīsdesmit starptautiskās balvas: Diapasan d'Or, Choc Monde de la Musique, 10 de Répertoire, Prix Joker, Beļģijas kritikas balvu Cęcilia, Prix Studio Polijā, Džordžo Čini biedrības Venēcijā Vivaldi balvu, Edison balvu, Amadeus, Classica, Kannu balvu u.c.

Pēdējā ierakstā Faventina (Faencas 117. kodeksa liturģijas) ir iekļauti skaņdarbi, kas tika atklāti ansambļa dalībnieku pētījumu laikā. Ieraksts tika izdots 2007. gada 3. oktobrī, un tā paša gada novembrī tam tika piešķirta Diapason d'Or balva.

Ansamblis Mala Punica regulārs piedalās lielākajos Eiropas un Amerikas festivālos. Šajā sezonā ansamblis plāno sniegt koncertus Francijā, Spānijā, Itālijā, Vācijā, Nīderlandē, Šveicē, ASV un Meksikā. 

Vadītājs Pedro Memelsdorfs

Pedro Memelsdorff

Flautists, ansambļa vadītājs un viduslaiku pētnieks P. Memelsdorfs ir dzimis Buenosairesā 1959. gadā, bet kopš 1977. gada dzīvo Eiropā. 1981. gadā viņš ir beidzis Bāzeles Schola Cantorum un 1984. gadā - Amsterdamas Sweelinck konservatoriju. Viņš ir bijis vairāku kamergrupu dalībnieks, tostarp spēlējis katalāņu ansamblī Hesperion XXI (no 1980. gada) un flautas-cimbalas duetā ar Andreasu Staieru (Andreas Staier) (no 1982. gada).

1987. gadā viņš nodibināja vēlo viduslaiku mūzikas ansambli Mala Punica un joprojām to vada.

P. Memelsdorfs ir koncertējis Itālijā, Spānijā, Francijā, Vācijā, Šveicē, Izraēlā, Polijā, Nīderlandē, Austrijā, Portugālē, Norvēģijā, Dānijā, Lielbritānijā, Beļģijā, Japānā, Krievijā u.c., kā arī piedalījies dažādos festivālos Ziemeļamerikā un Dienvidamerikā, piemēram, Buenosairesā, Bostonā, Berklijā, Losandželosā, Vašingtonā, Ņujorkā un citur. 

P. Memelsdorfs ir ierakstījis mūziku Eiropas radiostacijām RAI, NDR, WDR, Orff, Radio Classique, Radio France, France Musiques, Radio Suisse Romande, kā arī sadarbojies ar mūzikas izdevniecībām Astrée, Auvidis, DHM, Harmonia Mundi France, Erato, Alia Vox. (diskogrāfiju var apskatīt 18. lpp.). Ansambļa Mala Punica mūzikas ieraksti ir guvuši starptautisku atzinību un saņēmuši daudzas balvas (to saraksts lasāms 19.-20. lpp.).

No 1985. gada līdz 2002. gadam P. Memelsdorfs bija viduslaiku teorijas, flautas un kamermūzikas profesors Milānas Pilsētas Mūzikas skolā (Civica Scuola di Musica di Milano). No 1987. gada līdz 1990. gadam viņš bija flautas katedras vadītājs Cīrihes konservatorijā, no 1990. gada līdz 1992. gadam vadīja kursus par Itālijas Trečento periodu Bāzeles Schola Cantorum. Memelsdorfs ir bijis baroka kamermūzikas, flautas, Ars Nova teorijas un prakses vieslektors daudzās starptautiskās akadēmiskās institūcijās, piemēram, Māstrihtas, Vīzbādenes, Ķelnes, Brēmenes, Lēvenes, Dublinas, Trosingenes, Haifas, Kopenhāgenas un Bostonas konservatorijā, kā arī Salamankas Universitātē, Ņujorkas Universitātē, Oksfordas Universitātē, Tokijas Universitātē, Londonas Karaliskajā Mūzikas akadēmijā, Ņujorkas Pilsētas universitātē un Argentīnas Katoliskajā universitātē Buenosairesā, kur viņš vadīja trīs gadu maģistra studiju programmu par Itālijas Trečento mūziku (1995-1998). Šobrīd P. Memelsdorfs ir blokflautas un kamermūzikas katedras vadītājs Katalonijas Mūzikas augstskolā Barselonā, kur viņš regulāri vada seminārus par tēmu "Itālijas avangards 1350-1420".

Pedro Memelsdofs nodarbojas ar mūzikas pētniecību, īpaši pievēršoties Ars Nova un Ars subtilior repertuāram. Viņš ir publicējis arī nozīmīgus zinātniskus rakstus, no kuriem īpaši jāpiemin darbi par Mateo no Perudžas, Antonello no Kazertas (Antonello da Caserta), Johanesu Čikoniju, kā arī pētījumi par vairākiem Ars Nova manuskriptiem, kas publicēti specializētajos žurnālos "Recercare", "Studi Musicali", "Acta musicologica" un "Plainsong and Medieval Music".

2003. gadā P. Memelsdorfs bija Villa I Tati - Hārvarda Universitātes Itāļu Renesanses Pētniecības centra - biedrs, un šajā iestādē viņš arī veica daļu no pētījuma par "Bonadies"/Faenca 177, ko ir paredzēts publicēt Lukas Itāļu mūzikas izdevniecībā (Libreria Musicale Italiana di Luca (LIM)) ar faksimilizdevumu.

Memelsdorfs ir LIM sērijas "Ars Nova" zinātniskās komitejas loceklis un pašlaik ir Džordžo Čini biedrības Venēcijā Senās mūzikas semināru direktors.

Baha muzikas fonds, Hipokrata iela 35-32, LV-1079, Riga, Latvija, talr.: 29208181, e-pasts: bachfestival@inbox.lv